Jij bent geen nummer, school is meer dan cijfers

Op het Norbertuscollege zijn mensen bezig met vakinhoud en streven ze naar optimale resultaten bij leerlingen. Dat vinden we heel belangrijk. Tegelijkertijd weten we dat we onze doelen alleen kunnen bereiken als we veel aandacht besteden aan de weg ernaartoe.  

Die weg heeft alles te maken met het scheppen van een klimaat waarin iedereen zich herkend, erkend en gewaardeerd voelt. Dat doen we. Net zoals een leerling op het Norbertuscollege geen nummer is, is school meer dan cijfers.

We doen er alles aan om leerlingen dit gedurende hun hele schooltijd te laten ervaren. In de lessen, in de gangen, in de kantine en zelfs al vanaf het moment dat ze het schoolplein op komen fietsen. Officieel heet dat ‘leerlingenzorg en -begeleiding’. Voor ons is het: ‘hoe we met elkaar omgaan’. Het is geen extraatje of iets exclusiefs, maar het zit in de vezels van wat het Norbertus is en wil zijn.

Soms loopt een leerling even vast. Vaak is een schouderklopje van een docent, of een gesprekje met je mentor voldoende om verder te kunnen. Voor leerlingen die meer nodig hebben, hebben we deskundigen. Die stellen we in dit menu aan u voor.